Thursday, July 3, 2008

London & Dubai

We all check out dari Hotel Berlin, Berlin pukul 3.00am. Malam tu, masing2 'tidur2 ayam' jer..tkt x sedar..Turun2 ke lobby tu, teksi dah pun menunggu..perjalanan ke airport ambil masa dalam 30 minit . Kami berenam (Sr Mahktar & wife and Sr Wan Rudaini & wife) berlepas dengan menaiki Easy Jet ke London Gatwick selama 2 jam (kot..i x sure laa..x ingat)..kemudian menaiki Gatwick Express ke Paddington untuk simpan bagasi. Dah settle pasal beg2...kami trus ke Malaysian Hall..hehehe..breakfast..masing2 dah rindukan masakan Malaysia..hehhehe..baru 10 hari kan..lepas dah kenyang, my hubby bgtau yg we all x join diaorg utk tour london by bus sbb we all dah tour dah last year. Actually, tujuan we all ke London...sbb nak shopping baju untuk Adriana n Alfira..Dah habis shopping...i n hubby ke Malaysian Hall semula untuk lunch...lepas tu, hubby ajak jalan2 kat Oxford Street...last time, i x sempat nak round2 kat situ..sbb kesian kat mama n abah tkt x larat nak jalan jauh2..kali ni pulak..i yang demam..tp i kuatkan semangat gak..sejam jugak laa..dok pusing2 kat situ...kalo ikutkan hati..nak jer jalan2 lagi..tp..hubby kata tangan i panassss sgt...baru teringat...x makan ubat lagi...aduii...berjalan punya pasal..lupa pasal demam..!!! kami naik Underground ke Paddington trus...Lepas ambil beg kami trus ke Airport LondonHeatrow meneruskan lagi penerbangan kami selama 7 jam ke Dubai pada pukul 11.25pm.

Kami selamat tiba di Dubai pukul 9.55am..kami terus ke Traders Hotel menaiki Airport Taxi...kami bernasib baik bila pihak hotel beri kami check in awal. Yeppee...masa utk mandi & berehat2..dalam pukul 12pm, limo dah pun menunggu kami berenam utk keluar.Destinasi kami yg pertama...heheh...mestilah kat Naif Street...'syurga' membeli belah rakyat Malaysia..copp..ada pembetulan laa...syurga bagi wanita2 Malaysia pergi shopping..hehhee..yg suami2 tolong sediakan duit n credit card jer.....ahaaa....Kat Dubai nie..diaorg akan tutup kedai dr pukul 2pm-4pm..sbb kata mereka...masa utk tidur...So we have only 1 and half hour for shopping..alhamdulillah...dalam keadaan yg kelam kabut tu...i sempat laa beli 4 pasang kain utk i, mama n umi...sori laa yee..next time, i belikan utk yg lain2 plak..yg nie utk VVIP dulu... ahakss...Dah settle pasal kain...teringat yg Sis Feby pesan nak tudung Dubai..adeh..adeh..kat mano laa teman nak mencari nihhh..dah laa banyak kedai yg tutup...tp ada beberapa kedai yg masih bukak, bila i tny pasal tudung yg macam k fb nak tu...masing2 tunjuk tangan..TAKDE..yang ada kaler hitam ngan sepasang ngan jubah tuu..adehh.adehh..x kan nak pakai kat Malaysia kott!!huaaaa.....tp mmg laa..sepanjang2 i berjalan kat area tuu...x nmpk sorang pun pakai tudung yg my cousin soh beli...seme pakai jubah n tudung hitam jer...tp hubby cakap..x per laa..kita try pergi kat Mall of Emirates(MOE)..sambil2 nak tgk shopping mall dia...
We all ambil teksi ke Mall of Emirates...kalau tny i...apa yg ader kat situ..i blh cakap..ermm..mcm KLCC jer laa kot..cuma dia lagi..lagi..lagi...besar..apa yg best..kat situ ada Ski Dubai...ahaaa ..lagi cantik..lagi hebat..lagi besar dari Snow Dome kat Germany. Dan nak
masuk pun x mahal ..dalam 80 Dirham sorang..i dah excited giler (maklum laa kan...org x pernah main salji.!!.hahaha)..hubby pun ok..tp..entah macam mana tah..dia teringat yg i demam....adehh..adehh...terus dia cakap.."Sayang x boleh masuk laa sbb sayang demam..nnt kita datang len kali bawak anak2 sekali ye.."...waagghhh...sabor jer laa...i nie kan x suka melawan....hhehe..iyo jer laa...tp betul gak..kang kalo demam lagi teruk..nak dok atas flight lagi 7 jam niee...huhuh...so..say good bye to Ski Dubai jer laa... Kami sempat tunaikan solat di Mall of Emirates..apa yg i boleh gmbrkan adalah..ruang sembahyang wanita yang cukup besar dan selesa.Itu yg amat ketara jika dibandingkan dengan ruang solat wanita di Malaysia..dan tempat ambil wuduk lebih kurang jer dengan yang kita ada kat Malaysia.ok..dah selesai solat...hubby cakap kita pergi Soak Medina Jumeira..i nie ikut jer...dalam 15 min juga naik teksi dari MOE..Dalam teksi, kami berdua dok gelak2 sakan..mana taknye..teksi yang kami naik tu...adalah Camry..hahaha,!!kereta yang sama kami pakai kat Malaysia...teringat2 plak yg dekat Sr Hj. Apandi (Jurukur Teguh) n Sr Asri (Berkat Ukur Konsultant)..masing2 dok tepuk dahi bila tgk Mercedes diaorg jadi teksi kat Germany..hehhe...masa tu kami gelak je..saper suruh beli Mercedes..hahaha!!!tgk2..kali nie...kami plak yg kena..!sedey...sedey...!!

Souk Medina Jumeira..very beautiful architecture. Dengan adanye tasik buatan kat tengah2 menjadikan Souk Medina Jumeira lagi2 menarik..dari situ we all blh nmpk Burj Al Arab dengan jelas tapi i x pasti berapa jauh ,...i n hubby cari jugak tempat yang boleh we all nmpk Burj Al Arab dengan dekat tp...tak jumpa..sesat lagi ada laa!!!

Lepas dah penat berjalan.dalam pukul 7.30pm...badan i pun dah makin2 panas..n perut pun lapar yg teramat2..hubby call kawan dia yg kerja di Abu Dhabi..dia cakap..ada 1 restaurant yg mesti we all pegi makan...Tawassul Restaurant..lepas hmpr sejam stuck dengan jam kat Dubai...akhirnya..sampai laa di restaurant tu...aduhh..dengan perutnye yang dah 'berdangdut' dari siang td... kami order makanan..tp macam biasa..we all x kan hbs kalo order satu set sorang...tau2 jer laa..org arab makan mcm mana.!! kambing sekor pun habis kot!!..Tp seriously..mmg sedappp....sgt2...Lepas kenyang...we all balik ke Hotel jalan kaki.sebab tak jauh pun dari..about 30 mins...sambil singgah jamu2 mata kat kedai2 sepanjang2 jalan...aduii...mmg best..kalo x pikir akses luggage dah over 20kg...mau beli jer perhiasan2 untuk rumah...cantik bangat!!!!..x per..x per..next time..i akan pastikan..beg yg i bawak tu..kosong!!!..nak beli barang2 kat sini...no wonder laa kan kenapa rakyat Malaysia suka bebenor shopping kat sini...i sempat laa jugak beli frame gmbr n bekas letak cincin..adeh..kalo laa ader adik2ku nak naik pelamin(ader ker??heheh.).ish..ish..ishh...

Dalam pukul 10 lebih..we all sampai kat Hotel..ingat sampai bilik,solat..lepas tu nak terus ko jer..tp barang2 x simpan lagik!!!!esok pagi2 lagi dah flight balik ke KLIA..ermm.KLIA?? waaaa...windunyee....haaa..semangat2...kemas barang..esok balik..lusa ambik Adriana n Alfira plak kat airport...huhhuh...rindunyee mummy kat puteri2 mummy tu...2 minggu x jumpa..hhuhhu..